Lokacija: Djerdap, Srbija
Klijent: JP EPS, Serbia
Procesni fluid: Water
Datum pustanja u rad: 2022
Đerdap 1, koji se nalazi u Đerdapskoj klisuri na srpskoj strani Dunava, jedna je od najvećih hidroelektrana (HE) u Evropi snage 1.058 MV. Državno komunalno preduzeće Elektroprivreda Srbije (EPS), koje upravlja industrijskim kompleksom, nije odgovorno samo za proizvodnju električne energije, već i za rad i održavanje brodske prevodnice koja se koristi za tranzit plovila kroz branu Đerdap 1. Brana ima navigacionu bravu sa tri pravougaone komore za zaobilaženje. Dužina brave je 620 m / 2034 ft.
Da bi se povećala efikasnost plovne prevodnice, minimizirala duga zatvaranja i vreme čekanja plovila, kao i ojačala ukupna pouzdanost i konkurentnost plovnog puta, komunalno preduzeće je započelo remont prevodnice. Ceo projekat, sufinansiran od strane Evropske unije (EU), ugovoren je sa EPC. Jedan deo ovog kompleksnog projekta uključivao je modernizaciju instrumentacije za kontrolu nivoa vode.
Efikasna i sigurna kontrola brane zahteva merenje nivoa vode uzvodno i nizvodno od brane, kao i u komorama za zaključavanje. Udarni pritisak vode na kapije može se sprečiti ako se kapije za bravu pomeraju samo kada su nivoi vode sa obe strane kapije grubo izbalansirani, sa definisanom tolerancijom od 30 mm / 1,18 inča. Pouzdano merenje nivoa je ključno za omogućavanje automatizacije procesa. Nivoi vode u komori za zaključavanje služe kao kontrolne varijable za nesmetanu kontrolu brave i tranzit broda. Nivo vode u komorama za zaključavanje može da varira od 7…21 m / 23…68,9 ft.
Pored sonde za podvodni nivo, operater je odlučio da u svaku komoru ugradi i tehnologiju alternativnog nivoa. Kapije komora se otvaraju samo kada su različita merenja nivoa u komorama unutar prihvatljivog odstupanja od 30 mm / 1,18 inča.
OPTIFLEX 2200 F
WIG D.O.O. je integrisao svaki predajnik nivoa u kontrolni sistem operatera.
Signali sa predajnika nivoa i sondi su povezani sa odgovarajućim redundantnim PLC-ovima, odnosno na redundantne distribuirane I/O jedinice elektro-hidrauličnih pogona na gornjoj, srednjoj i donjoj glavi.
WIG je pokrio kompletan obim snabdevanja – od tehničkog saveta do isporuke i integracije u PLC okruženje klijenta do puštanja u rad i postprodajne usluge.
TDR vođen radarski predajnik nivoa pomogao je operateru da značajno poboljša efikasnost prevodnice, smanjujući vreme transporta broda za skoro pola sata. Ovo je zauzvrat povećalo ukupnu konkurentnost plovnog puta. Duga zatvaranja zbog neadekvatnih kontrolnih varijabli i nedostatka automatizacije su stvar prošlosti.